Mis geen verkoopkansen!

Moderne organisaties zorgen ervoor dat hun verkopers met Odoo worden verrijkt met allerlei voor hen relevante informatie.

Van oudsher krijgen verkopers de leads die worden gegenereerd door mailings of acquisitie van de binnendienst. Verkopers proberen vervolgens de deal te sluiten. Een achterhaalde werkwijze! Moderne organisaties zorgen ervoor dat hun verkopers worden verrijkt met allerlei voor hen relevante informatie. Zo wordt er geen verkoopkans gemist.

Met een modern en modulair opgebouwd CRM-systeem hebben verkopers direct inzicht in tal van zaken. Niet alleen over orders, offertes en actuele klantgegevens, maar ze hebben ook online inzicht of bepaalde producten op voorraad zijn of anders wat de levertijd is.

Een praktijkvoorbeeld. Een bezoeker van je website heeft een contactformulier ingevuld. Je verkoper kan vervolgens precies zien op welke pagina's de geïnteresseerde bezoeker is geweest en waar zijn interesse naar uitgaat. Waardevolle informatie! Nog een praktijkvoorbeeld. Als iemand een e-mailadres achterlaat in het contactformulier, verzamelt Odoo alle informatie die beschikbaar is via internet, bijvoorbeeld via een LinkedIn-profiel. Odoo achterhaalt automatisch waar de bezoeker werkt, wat zijn functie is, hoe groot het bedrijf is, in welke branche de organisatie opereert enzovoort. Op basis van die informatie kunnen verkopers het verkoopproces beïnvloeden, omdat zij simpelweg veel weten over de persoon waar zij tegenover zitten. In feite geeft Odoo een 360 graden beeld over de persoon en het bedrijf. Daardoor kan een verkoper ook betere beslissingen maken en grip op zijn of haar activiteiten houden. Kortom, verstandige beslissingen nemen over opvolging, sales forecasting en het gemakkelijk vullen van de sales pipeline. 

Uiteraard kan Odoo helpen bij new business, maar zeker ook voor het converteren van sales bij bestaande klanten. Bij dat laatste kun je met Odoo zien wat een klant heeft besteld en hoe dat zich verhoudt met vorige jaren. Maar ook kan je verkoper zien of de klant vaak contact heeft gehad met de klantenservice en hoe vaak de klant door een accountmanager is bezocht. Met Odoo beschikt jouw verkoper over al deze gegevens. En als een verkoper uit dienst gaat en een nieuwe verkoper hem opvolgt, is de overdracht van klanten met Odoo standaard geregeld. Er gaan dus geen kostbare klant- en verkoopgegevens verloren!

Hou je klantgegevens niet meer bij in Excel. Zet die ouderwetse mailbox buiten de deur, als het gaat om een opdrachtbevestiging. Maak je verkoper blij met de verrijkte klantgegevens die Odoo beschikbaar stelt. Bind een verkoper aan je door hem of haar de juiste tools voor succes in handen te geven. Neem contact met ons op zodat wij haarfijn kunnen uitleggen hoe je geen verkoopkans meer mist! 

Wil je alles van Odoo weten, maar dan eenvoudig?

Met Odoo hou je het simpel! We sturen het je wel per mail 😊


in Blog
Mis geen verkoopkansen!
Odoo Experts 10 augustus 2022
Deel deze post
Labels