Hoe automatiseer ik mijn inkopen?

Erwin van der Ploeg

De klant staat centraal

In de huidige bedrijfsvoering staat niet meer je bedrijf en de interne processen centraal. De klant staat centraal en deze moet optimaal bedient worden. Het bedrijf moet flexibel met deze behoefte van de klant kunnen omgaan. Een goed ERP Systeem kan hierbij helpen.


Ben je een bijvoorbeeld een groothandel, dan is een optimale voorraad en leveringsbelofte aan de klant van cruciaal belang. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Hierover heb ik al eens een blog geschreven "Tevreden klanten met goed voorraadbeheer".

 
 

Laat je ERP Systeem een automatisch voorstel doen

In deze video ga ik in op hoe je in het Odoo ERP Systeem eenvoudig kunt werken met producten welke je standaard op voorraad houdt (Make to Stock) en producten welke je standaard niet op voorraad houdt, maar direct inkoopt bij je leverancier, zodra je dit hebt verkocht (Make to Order).

 

Je zult zien, dat met een aantal eenvoudige instellingen, je het ERP Systeem inkoopvoorstellen kunt laten maken. Je hoeft deze inkoopvoorstellen alleen te bevestigen (maar dat zou je ook nog kunnen automatiseren) en te versturen naar je leverancier. Natuurlijk zijn goede afspraken met e leverancier zeer belangrijk. Zijn deze hier niet, dan valt het systeem alsnog om.

 

De klant is zeer belangrijk, maar om deze optimaal te kunnen bedienen, dien je ook zeer goede afspraken te maken met je leverancier (zorg voor een optimale supply chain). Ga in gesprek met je leverancier en op basis hiervan bepaal je de instellingen.


Succes bij het automatiseren van je inkopen. Heb je meer tips voor ons, laat hieronder een berichtje achter.

Nieuwsgierig geworden naar Odoo?

Probeer het dan zelf gewoon eens uit.