Odoo 10

Wat kan je verwachten?

Odoo 10

De nieuwe functionaliteiten op een rijtje

Tijdens de Odoo Experience 2016, welke 5 t/m 7 oktober wordt gehouden in Brussel, zal Odoo versie 10 van de Odoo All-in-one bedrijssoftware presenteren. Een jaar naar het uitbrengen van versie 9, is Odoo gereed met versie 10.

Wij hebben vast over de schouders van het Odoo R&D Team meegekeken en kunnen je nu al een overzicht geven met de meest in het oog springende verbeteringen en nieuwe functionaliteiten.

Usability

GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID VOOROP

Usability is een van de belangrijkste speerpunten van Odoo. Je ziet iedere versie weer dat de software eenvoudiger te bedienen wordt en logischer in elkaar zit. Ook in versie 10 is op dat vlak weer veel verbeterd.

  • Zo heeft Odoo de helpteksten verder uitgebreid en verbeterd
  • Er zijn sneltoetsen toegevoegd voor de meest uitgevoerde acties
  • Je kunt nu eenvoudig een menu onderdeel zoeken, door direct te typen
  • Je kon niet in alle lijsten zoeken op datum. Een veel gevraagde functionaliteit welke nu is toegevoegd

Odoo MRP

Vol met nieuwe mogelijkheden

Versie 10 staat in het teken van de vernieuwing en verdere verdieping van de MRP module. De MRP module is uitgebreid met extra modules voor PLM en kwaliteit (zie verder in dit blog). Een overzicht van de nieuwe mogelijkheden:

  • Master Production Schedule toegevoegd
  • Omgekeerde productie (uit elkaar halen)
  • Tijd schrijven op werkorders
  • Aanvragen en verwerken onderhoud verzoeken
  • Werkinstructies afbeeldingen zijn toegevoegd
  • Machine efficiency rapportage
  • Werkorder performance rapportage
  • Integratie met kwaliteitscontroles
  • Gantt Charts voor planning op productieorder en werkorders

Odoo PLM

Beheer je product levenscyclus

In versie 10 lanceert Odoo een geheel nieuwe App. Odoo Product Lifetime Management (PLM). Met deze module kunt je de levenscyclus van een product beheren en bewaken.

Van ontwikkeling van een nieuw samengesteld product tot het wijzigen van productsamenstelling of productiemethode. Het proces van ontwikkeling of verandering wordt vastgelegd in een Engineering Change Order, welke verschillende stadia van controle doorloopt.

Odoo Kwaliteit

Maak controlepunten binnen je proces

Odoo MRP productie is uitgebreid met een kwaliteits module. Je kunt kwaliteitscontroles definiëren binnen je processen en deze laten uitvoeren. Kwaliteit controlepunten kun je toevoegen aan:

  • Goederen ontvangst
  • UItgaande leveringen
  • Productieoreders
  • Kassa POS orders
  • Dropship orders

Een controle kan periodiek worden uitgevoerd of Odoo bepaald willekeurig wanneer een controle moet worden uitgevoerd. De controle kan een eenvoudige fout/goed zijn, maar het kan ook het meten van een waarde zijn. De controles worden direct terug gekoppeld aan de kwaliteitsmedewerker. De kwaliteitsmedewreker krijgt een duidelijke dashboard met alle controles en eventuele waarschuwingen.

Odoo Boekhouding

Aan de boekhouding zijn de import van bankafschriften van het format CAMT.053 en CSV toegevoegd.

Bij fouten in de BTW boekingen was het altijd lastig om deze te herstellen. Je hebt niet alleen te maken met de BTW grootboekrekeningen, maar ook met de BTW rubrieken waarop boekingen zijn gemaakt. Vanaf versie 10 is het mogelijk om direct een correctie op de BTW boekingen te maken.

Meer over Odoo boekhouding, klik hier.

Odoo evenementen

Scan de bezoekers van je event

Het plannen van evenementen is verbeterd en hieraan is een barcode scanning functionaliteit toegevoegd. Met het toevoegen van barcode scannen is het mogelijk evenement badges te maken met een barcode en de bezoekers van je evenement te scannen.

Meer over Odoo evenmenten, klik hier.

Odoo Studio

Pas Odoo zelf aan

Wellicht wel het meest verassend vinden wij de lancering van Odoo Studio. Met Odoo studio wordt het mogelijk om met een paar klikken een eigen module te maken en bestaande functionaliteit van Odoo aan te passen.

De module is nog niet af en meer details zijn nog niet prijsgegeven. We volgen Odoo op de voet. Later vast meer!

Odoo Omnichannel Helpdesk

De ideale helpdesk tool

Voor bedrijven met een helpdesk, komt Odoo met een geheel nieuwe Omnichannel Helpdeskmodule waarbij de klant via verschillende kanalen wordt geholpen. De nieuwe Odoo App bevat o.a. de volgende functionaliteit:

  • Gebruikers kunnen online en ticket aanmaken
  • Je kunt een helpdesk forum activeren
  • Live chat integratie
  • Elearning. Integreer presentaties en video
  • Laat gebruikers je beoordelen via het
  • waarderingssysteem
  • Service Level Agreements (SLA) op helpdesk tickets

Wil je Odoo eens zelf proberen?

We hebben een demo voor je klaar staan

Klik op de knop "Ja, dat wil ik wel", je hoeft alleen je naam en e-mail adres in te vullen en je ontvangt van ons direct een mail met een link naar de probeerversie van Odoo.


De Meest gestelde vragen over Odoo

HET ODOO E-BOOK

Op basis van onze jarenlange ervaring met Odoo hebben wij de 18 meest gestelde vragen over Odoo verzameld en beantwoord.


Klik op de knop "Download Gratis". Je hoeft alleen je naam en e-mail adres in te vullen.

Je gegevens zijn veilig. Wij hebben net zo'n hekel aan spam als jij :)
Het Odoo Ebook

Schrijf een reactie

U moet zijn ingelogd om een reactie te plaatsen.