Hoe krijg ik mijn offerte getekend?

Erwin van der Ploeg

Het is een telkens terugkerend probleem.

Je klant heeft zich ooit aangemeld voor de nieuwsbrief van je bedrijf. Na een aantal maanden is de klant eindelijk zo ver. De klant is overtuigt geraakt dat jij hem de juiste producten kunt leveren, tegen de juiste prijs.

 

Je mag eindelijk een offerte uitbrengen. Je gaat vol goede moet aan de slag en maakt een offerte, met de juiste oplossingen en tegen de juiste prijs.

 
 

Maar dan...Hoe krijg je deze offerte getekend?

Om de offerte getekend te hebben, moet je de offerte eerst bij de klant krijgen. De meest gebruikte methodes is tegenwoordig, per e-mail.

De offerte wordt als PDF bijlage bij de e-mail verzonden. In uitzonderlijke gevallen wordt de post nog gebruikt.

Hoewel e-mail een effectieve methode is, is het communiceren (wijzigingen, onderhandelen, goedkeuren of afkeuren) over de offerte niet echt handig. Veelal is het de e-mail heen en weer sturen en ervoor zorgen dat je de communicatie niet kwijtraakt.

De nieuwe manier. De online offerte?

Maar er is tegenwoordig ook een nieuwe manier van je offerte versturen. Je stuurt de klant een link naar je Online Offerte. De klant kan de offerte online bekijken. Hij kan direct zijn opmerkingen over de offerte invoeren en/of de offerte goedkeuren. Je hebt direct contact met je klant!


In deze video laat ik je zien hoe je een offerte per mail verstuurt en hoe je een offerte online deelt met je klant.

Wat zou voor jou (en je klant natuurlijk) de ideale mogelijkheid zijn? Mailen, online of zijn er nog andere mogelijkheden die wellicht beter zijn. Heb je een goede tip? Laat een bericht achter.

Nieuwsgierig geworden naar Odoo?

Probeer het dan zelf gewoon eens uit.