Titel Odoo - Turner....

In 2005 werd Turner Engine Controls opgericht met het hoofdkantoor in Hoofddorp. De missie van het bedrijf was de distributie, service en retrofit van betrouwbare, efficiënte, emissiearme en hoogwaardige energiebeheersingsproducten voor diverse toepassingen. Turner Engine Control leverde ook aftermarket-reparatie, vervanging en andere ondersteunende diensten voor door Woodward geïnstalleerde producten.

De belangrijkste reden voor Turner om voor Odoo te kiezen, was de flexibiliteit, schaalbaarheid en het mogelijk maken van geïntegreerde, externe en online facilitering van het uitvoeren van de belangrijkste activiteiten van Turner op elk moment, vanuit elke locatie en het bewaken van de prestaties.

De achterliggende drijfveer was het vervangen van de huidige systemen en het structureren van gegevens en informatie die overal in de organisatie voor mensen en andere systemen beschikbaar maken. 

De behoefte om gegevens en informatie goed te structuren, kwam ook mede door de noodzaak van de automatisering bij de afdeling Finance. Tot de komst van Odoo deed Finance nogal wat activiteiten in verschillende systemen, met veel extra controles en handmatig en dubbel werk. Het betalingsproces, de afstemming van de bank, het verwerken van leveranciersrekeningen, het uitwisselingsproces, timesheets zijn geïdentificeerd als dergelijke gebieden.

Maar ook de rapportageactiviteiten vanwege het ontbreken van geïntegreerde systemen die een goede rapportage mogelijk maken, kunnen worden geïdentificeerd als enorm tijdrovende activiteiten. Deze arbeidsintensieve manier van werken is te wijten aan het onvermogen van de systemen om de activiteiten op de gewenste manier vast te leggen, te verwerken en te controleren.

De grootste uitdaging was het gebrek aan beschikbare medewerkers, niet alleen voor het project, maar op de afdeling heerste een chronisch tekort aan mensen.

De andere uitdaging was, aangezien het bedrijf actief is in verschillende landen, off- en online locaties, meertalige en valuta's, verschillende kernactiviteiten per locatie, intercompany-transacties en vele andere lokale uitdagingen, die moesten worden opgelost.

De deliverables:

1) Odoo heeft per entiteit in de lokale behoefte voorzien (d.w.z. systeembeschikbaarheid / taal / valuta).
2) Binnen Odoo wordt voldaan aan de eisen van de processen per waardestroom die gefaciliteerd moeten worden.
3) Odoo om alle bedrijfsunits binnen zelfde boekhoudprincipe, d.w.z. Angelsaksisch in de hele organisatie t.b.v. managementinformatie.
4) Registratie realisatie winst (d.w.z. Wip per waardestroom indien van toepassing).
5) Segmentatie van resourcegebruik (d.w.z. kostensoorten per uur / aanwezigheid in urenstaat.
6) Voorraadwaardering (d.w.z. Fifo / waarde van voorraad om de werkelijke waarde weer te geven).
7) Interne en externe rapportagevereisten (d.w.z. prestatie realtime / margeanalyse (P&L per project of analyse) / pre- en postberekeningenanalyse).
8) Voldoet aan ISO.

Inmiddels is het project live en het Finance team helemaal getraind.  Turner verwacht op korte termijn door de Odoo implementatie grote efficiëntie-voordelen.

in Blog
Sign in to leave a comment