Welkom!

Welkom op het eerste nederlandse odoo forum van odoo experts. Stel je vragen, deel je kennis en start discussies met andere odoo ENTHOUSIASTEN. 

0

Kan ik een helpdesk ticket na geen activiteit archiveren?

Door
Erwin van der Ploeg
op 01-08-17 16:38 83 weergaven

Hoe archiveer ik een helpdesk ticket als daar een bepaalde tijd geen activiteit op is geweest?


0

Erwin van der Ploeg

--Erwin van der Ploeg--
10007
| 2 0 2
Zaandam, Nederland
--Erwin van der Ploeg--

Eigenaar van Odoo Experts en al meer dan 5 jaar een Odoo enthousiast. Ik help waar ik kan helpen.

Erwin van der Ploeg
Op 01-08-17 16:48

Ja dat is mogelijk met Odoo Geautomatiseerde acties (Automated actions). Je kan hier nog verder in gaan. Je hebt waarschijnlijk al een helpdesk ticket fase "Opgelost". Maak nu ook een ticket aan "Wacht op klant" en "Geen activiteit"

Je kunt Odoo zo instellen dat na bijvoorbeeld 7 dagen geen activiteit van een ticket "Wacht op klant" dat je deze ticket automatisch doorschuift naar de fase "Geen activiteit". Aan deze fase kun je een e-mail template koppelen, waarmee je de klant automatisch informeert dat je de ticket gaat sluiten.

Je wacht nu bijvoorbeeld nog 5 dagen en dan wil je de ticket archiveren. 

Voor het verschuiven van de ticket en het archiveren maak je 2 automated actions aan. Een automated action bestaat uit:

1. Een filter op de data. waarop is de automated action van toepassing

2. Wanneer moet de actie worden uitvoeren

3. Wat voor een actie moet worden uitgevoerd. Dit is een Odoo server actie die Odoo aanroept

Bij de server actie stel je de fase in op de Id van de nieuwe fase "Geen activiteit".

Hetzelfde kan je doen met een automated action om de ticket te archiveren. Hiervoor schrijf je geen waarde op het record, maar zet je via een Python expresse de Actief waarde van de ticket op "False".

Let op:

Een automated action heeft alleen effect op records welke na het aanmaken  van de automated action in de voorwaarde vallen.

Heb je bijvoorbeeld tickets ouder dan 30 dagen en deze wil je archiveren door een automated action, dan zal Odoo deze niet archiveren. De automated action  archiveert alleen nieuwe records die 30 dagen ouder worden na het aanmaken van de automated action.

  • Flag

Je antwoord

Probeer alsjeblieft een nuttig antwoord te geven. Indien je wil reageren op de vraag of het antwoord, gebruik je de opmerkingen knop. Denk er aan dat u je antwoorden altijd kan herzien - het heeft geen zin om dezelfde vraag twee keer te beantwoorden. Vergeet ook niet om te stemmen - Het helpt het de beste vragen en antwoorden selecteren!

Blijf geïnformeerd

Over deze community

Welkom op het eerste Nederlandse Odoo help forum van Odoo experts. Stel je vragen, deel je kennis en start discussies met andere Odoo enthousiasten. Lees de regels

Vraag hulpmiddelen

1 volger(s)

Statistieken

Gevraagd: 01-08-17 16:38
Gezien: 83 keer
Laatst bijgewerkt: 01-08-17 16:48